Mazda rotačnému motoru nedá pokoj. Aj keď nebola prvá automobilka, ktorá ho vyvíjala (česť prináleží nemeckej firme NSU na čele s Felixom Wankelom), doviedla ho na vysokú technickú a technologickú úroveň. Bohužiaľ, skončil so skvelou Mazdou RX-8 a novými emisnými normami. Inžinieri z Hirošimy pracujú na nástupcovi a spoja ho s elektrinou - vznikne Wankel hybrid!

Wankel povstane z popola

Po vývoji funkčného prototypu bol rotačný motor veľký hit. Množstvo spoločností si v tej dobe zakúpilo licenciu na výrobu. Iba Mazda ho dokázala donedávna udržať pri živote. Kvôli nej tu máme také skvelé modely ako prepĺňanú RX-7 a poslednú RX-8. Potvrdila tým, že stále ide proti „hlavnému prúdu“.

Posledný mohykán s rotačným motorom - Mazda RX-8. Zabili ho nové emisné normy. 

Mitsuo Hitomi, vedúci manažmentu hirošimskej automobilky, počas rozhovoru pre Australian Wheels povedal: „Stále pokračujeme vo vývoji rotačného motora novej generácie." Samozrejme, vyvíjajú ho pre použitie v novom športiaku. Hitomi priznal, že s rotačným motorom nikdy nedosiahnu také nízke emisie ako s „bežnými“ motormi. Napriek tomu majú gule a robia na ňom! Fokus kladú na tradičné bolesti rotačného motora, ako sú apex tesnenia a spotreba oleja.

Rotačný motor. Napriek nesporným výhodám potreboval taktiež nadštandardnú údržbu.

Súčasť hybridného pohonu ako generátor

Je to druhý raz, kedy počujeme ľudí z Mazdy hovoriť o Wankelovom motore. Ten má byť súčasťou elektrifikovaného pohonu auta. Šéf pre výskum a vývoj Mazdy, Matsuhiro Tanaka povedal: „Výkon aj ekonomika prevádzky sa pri rotačnom motore neodporujú, nechýba stabilita a nízka úroveň hluku v štandardných otáčkach. Takže existuje potenciál.“

Rotačný motor má nesmierne výhody, potrebuje však nadštandardnú údržbu. Po novom bude pracovať ako generátor pre výrobu elektriny!

Z vyššie uvedeného vyplýva, že konštruktéri plánujú použiť rotačný motor ako generátor. Nie na priamy pohon kolies. Má pracovať pri určitých konštantných otáčkach a vyrábať elektrickú energiu pre pohon. Problémy s emisiami pretrvávajú, čo priznal aj Hitomi: „Skúmame rôzne druhy emisných systémov, aby sme zaistili ideálne podmienky."

Mazda oslávi v roku 2020 storočnicu. Práve to je čas, kedy majú nový hybrid s Wankelovým motorom predstaviť. Koncept Mazdy RX–Vision už poznáme. Mazda športové autá robiť vie a v jej ponuke taký model momentálne chýba. Teším sa na 100. výročie založenia firmy a novú RX! 

Zdroj: carscoops

AKO FUNGUJE SPCCI MOTOR MAZDA SKYACTIV-X?

AKO FUNGUJE SPCCI MOTOR MAZDA SKYACTIV-X?

Mazda je malá automobilka, avšak na poli vývoja nových technológii je to veľký hráč. Už odjakživa ide tak trochu proti ...

20. 08.
CHYSTÁ MAZDA TRIKRÁT PREPĹŇANÝ MOTOR?

CHYSTÁ MAZDA TRIKRÁT PREPĹŇANÝ MOTOR?

Mazda je jedným z posledných výrobcov, ktorí nepodľahli trendu znižovania objemu a prepĺňania a stále ponúka aj ...

22. 08.